ایران در اکسپو 2020 دبی

 

 

 

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self-Built Pavilion) خواهد بود. این در حالی ست که در طول دوره های مشارکت اکسپوها، برای بار دوم، ایران بصورت مستقل و به شکل پاویون مشارکت خواهد نمود. در دوره‌های گذشته و تا سال 2000، ایران در پاویون های مشترک حضور می یافت .در اکسپوهای سال 2005 و 2010 ایران از سالن های ساخته شده توسط برگزارکننده استفاده کرده بود و از سال 2015 با دریافت زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو اقدام نموده است.

در راستای برنامه‌ریزی، سازماندهی و همکاری نهادها و دستگاه‌های زیربط کشور پیرامون مشارکت ایران در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، طی معرفی نامه‌ای که از سوی علیرضا رزم حسینی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت ، دکتر حسن زمانی مشاور وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ایران به عنوان کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تعیین شدند.

 

 

مطالعه و تهیه طرح مفهومی پاویون ایران در اکسپو 2020 در زمینی به مساحت حدود 2000 متر مربع و با موضوع و تم اصلی "اتصال ذهن ها ، خلق آینده " و موضوع انتخابی کشور "تحرک – پویایی "  صورت گرفته است.

 

حضور استان فارس در اکسپو 2020دبی

استان فارس در حوزه تولید و صادرات صنایع گوناگون نقش بسزایی دارد که زیر ساخت و پتانسیل های خوبی را در خود تجمیع نموده است. نزدیکی استان فارس به منطقه خاورمیانه و به خصوص کشور امارات متحده عربی را می توان به عنوان مزیت رقابتی در نظر گرفت. این امر استان فارس را جهت همراهی موثر و حضور در پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در اکسپو2020 دبی با محوریت شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با توجه به اهمیت مراتب و سابقه فعالیت مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، جناب آقای موسوی در کشور امارات و همچنین سابقه بازدید مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این شرکت از اکسپو2015 ایتالیا- میلان ، ترغیب خواهد کرد.

در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 در کشور امارات متحد عربی شهر دبی، پیرامون دستاوردها و پتانسیل های استان فارس موضوعات و ظرفیت های متفاوتی به شرح زیر امکان پذیر است:

  • کشاورزی (شامل ماشین آلات ، نهاده ها و ابیاری ،دام طیور و ابزیان)
  • صنعت گردشگری، گردشگری سلامت ، فرش دستباف وصنایع دستی وابسته به میراث فرهنگی استان فارس
  • صنعت ساختمان ، تجهیزات نوین ساختمانی ، مصالح ، دکوراسیون داخلی رنگ و رزین و صنایع و ماشین آلات وابسته
  • صنعت ، ماشین آلات راهسازی ، معدنی و عمرانی همچنین سنگ ، معدن و ماشین آلات وابسته
  • نفت ، گاز ، پتروشيمي و صنایع وابسته
  • بهداشت و درمان به خصوص توریسم درمانی

استان فارس در حوزه صنایع فوق ،تولید و صادرات نقش بسزایی دارد که زیر ساخت و پتانسیل های خوبی را در خود تجمیع نموده است .

با عضویت در خبرنامه از جدیدترین اخبار نمایشگاه باخبر شوید

تعداد افراد آنلاین: 3 نفر

آمار بازدید امروز: 573 نفر

آمار بازدید کل: 5364022 نفر

07136200040-3 07136200040-3
07136200047 07136200047
info@farsfair.ir
شیراز - شهرک گلسـتان - بلوار علامه دهخدا - محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فـارس - ساختمان اداری
کد پستی : 88111-71894

با ما همـــراه باشید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت نمایشگاه بین المللی فارس می باشد

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس